Bankene i Eika Alliansen er distributør av Eika Kredittbank sine produkter som er kredittkort, forbrukslån, billån og lån til andre kjøretøy. Derfor er det for noen kunder behov for oppdatert informasjon fra deg dersom du har ett eller flere av disse produktene og denne informasjonen mangler.

- Endringer i lovverket stiller strengere krav for at vi ikke skal bli utnyttet til hvitvasking og terrorfinansiering. Det betyr at vi må innhente, vurdere og dokumentere informasjon om alle våre kunder, sier Compliance ansvarlig, Randi Haugaa i Eika Kredittbank AS.

Noen av våre kunder har mottatt to e-poster fra Eika Kredittbank.

  • En e-post tirsdag 29. oktober med et varsel om at du vil motta ytterligere en e-post som beskriver bakgrunnen for at Eika Kredittbank har behov for oppdatert informasjon om deg som kunde.
  • En e-post fredag 1. november som guider deg til et digitalt skjema (kundeerklæring) hvor du kan gi dine svar og signere med Bank ID.

Det hele vil kun ta noen få minutter og vil sikre at kundeforholdet fortsetter bekymringsløst videre.

Konsekvensen av ikke å fylle ut kundeerklæringen er at kundeforholdet blir sperret.

Har du spørsmål i forbindelse med e-post, SMS eller brev som du mottar kan du kontakte Eika Kredittbank på telefon +47 915 03850.