Hva betyr dette for deg som kunde?
Det betyr at det som utgangspunkt ikke blir anledning til å gjennomføre uttak av kontanter, regningsbetalinger eller andre tjenester i skranken.
Alle andre tjenester vil være fullt ut tilgjengelige og bankens ansatte er klare til å hjelpe deg!

Bruflat
På Bruflat vil det være mulig å legge ferdigutfylte giroer i bankens postkasse som er plassert på fremsiden av bankbygget like ved hovedinngangen. Husk å påføre kontonummer og underskrift på giroen. Giroen blir ekspedert samme dag dersom den leveres innen kl 14:00. Vi vil sende deg kvitteringen på betalt giro kostnadsfritt i posten. For uttak av kontanter må våre kunder nå benytte minibanken. For innskudd kan alle våre kunder med bankkort benytte vår innskuddsautomat på Dokka.

Dokka
På Dokka vil det være mulig å legge ferdigutfylte giroer i bankens postkasse som er plassert ved personalinngangen på baksiden av bankbygget. Husk å påføre kontonummer og underskrift på giroen. Giroen blir ekspedert samme dag dersom den er levert innen kl 14:00. Vi vil sende deg kvitteringen på betalt giro kostnadsfritt i posten. For uttak av kontanter må våre kunder nå benytte minibanken. For innskudd kan alle våre kunder med bankkort benytte vår innskuddsautomat.

Hov
Kontoret stenges i sin helhet, men Johannes betjener kontoret via hjemmekontor.

Kan du hjelpe oss å hjelpe?
Vi vet at banken har flere eldre som i stor grad kun benytter kontanter som betalingsmiddel i det daglige, og enda ikke har verken erfaringer med eller er utstyrt med betalingskort. 

Banken vil forsøke å kartlegge og ta kontakt med flest mulig av disse kundene og hjelpe dem med å få bestilt et betalingskort. Det kommer nå også meldinger fra aktører om restriksjoner på bruk av kontanter som betalingsmiddel med bakgrunn i smittefare.

Flere av våre kunder kan allerede være engstelige i den situasjonen landet vårt er kommet opp i, og vi ønsker ikke å påføre disse en større belastning enn nødvendig. Vår oppfordring er at dersom du kjenner noen som kun benytter kontanter som betalingsmiddel, da er det fint om du kan bidra til å hjelpe vedkommende i gang med betalingskort, Vipps, nettbank og lignende. Gjerne i samarbeid med banken. Det er ingen som vet omfanget av krisen og hvor lenge den vil vare.

Banken kommer uansett ikke til å overlate de eldre til seg selv, og vil på forespørsel vurdere individuelle tilpasninger gjennom konkrete avtaler slik at alle skal få hverdagen til å fungere.  

For spørsmål anbefaler vi våre kunder å ringe vårt sentralbord på 61 12 15 00 eller sende en e-post til post@etnedalsparebank.no. 
Etnedal Sparebank ønsker sine kunder det beste fremover, og husk at vi er her for deg!